وبلاگ

اشتباهات فروش کدامند؟

اشتباهات-فروش-کدامند
کسب و کار مقالات

اشتباهات فروش کدامند؟

11 اشتباهی که شما را ورشکست خواهند کرد!

دیگر زمان اشتباه کردن گذشته است! در حال حاضر ما در بازاری قرار داریم که همه رقبا سعی میکنند یکدیگر را به چالش بکشند و سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنند روش های مختلف بازاریابی ، جدید ترین تکنیک های فروش همه و همه مواردی هستند که در حال حاضر شرکت  های بزرگ در حال استفاده از آن ها هستند اما نکته ای که در این زمینه وجود دارد اشتباهات فروش است! گاهی اوقات در این بازار پر تلاطم اولین اشتباه شما آخرین اشتباه شما خواهد شد!

اشتباهات فروش یکی از مواردی است که در حال حاضر بسیاری از بیزینس ها با آن درگیر هستند و تلاش میکنند تا این اشتباهات را به کمترین حالت خود برسانند این موضوع زمانی اهمیت پیدا میکند که در حال حاضر بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها تلاش میکنند تا اشتباهات رقبا و اشتباهات قبلی خود را آنالیز و از آن در مسیر آینده استفاده کنند

این درست است که اشتباهات میتوانند به عنوان تجربه مورد استفاده قرار  بگیرند اما آیا یک اشتباه بدون هیچ ضرری برای شما خواهد بود ؟‌بهترین کار در این زمینه این است که تلاش کنید تا اشتباهات خود را به حداقل برسانید به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل در مورد اشتباهات فروش صحبت کنیم و ببینیم این اشتباهات چیست و چگونه میتوانیم جلوی اشتباهات فروش را بگیریم! اگر دوست دارید اشتباهات خود در فروش را به حداقل برسانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید

بهتر است بدون صحبت کردن در مورد موارد حاشیه ای به سراغ بررسی این اشتباهات برویم

بزرگ ترین اشتباهات فروش کدام هستند ؟

دقت کنید مواردی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد مواردی هستند که طی سال ها تجربه و صحبت با صاحبان کسب و کارها جمع آوری شده اند بنابراین تلاش کنید که با دقت آن ها را مطالعه کنید

1.دادن اطلاعات غیر ضروری و زیاد!

گاهی اوقات ما فکر میکنیم که هر چه قدر بیشتر به مشتری اطلاعات بدهیم و در مورد آن حرف بزنیم شانس خرید مشتری از ما بیشتر  میشود اما بررسی ها خلاف این موضوع را ثابت کرده است بسیاری از مشتری ها نیازی ندارند که اطلاعات غیر ضروری و بیهوده بشنوند به همین دلیل بهتر است ابتدا مشتری خود را بشناسید و صرفا به کسانی اطلاعات بیشتری بدهید که خودشان از شما بخواهند در ضمن صحبت کردن در موارد غیر ضروری میتواند تمرکز شما برای فروش را کم کند

2.ارائه نکردن راه حل!

مطمئن باشید مشتری شما با یک جستجوی ساده در اینترنت به راحتی میتواند به محصولات شما ویژگی ها آن و همچنین محصولات رقبا تان دسترسی پیدا کند پس سعی نکنید که بخواهید محصولات تان را به او معرفی کنید سعی کنید نیاز او را بفهمید و نیاز او را حل کنید برای مثال بدانید که او از محصول یا خدمات شما میخواهد چه استفاده بکند بعد بگویید با خرید محصول شما میتواند چگونه این کار را انجام بدهد به همین راحتی مشتری شما از شما خرید خواهد کرد

3.درست گوش نکردن!

قبلا در مقاله مهارت ها ی درست گوش کردن به این موضوع اشاره کردیم که یکی از مهمترین کارهایی که باید در این زمینه انجام بدهید این است که درست گوش بدهید شما تا زمانی که نفهمیدید مشکل چیست یا اینکه نفهمید مشتری شما به دنبال چه چیزی است نمیتوانید به او محصول یا خدمات بفروشید حتما اولویت را با گوش دادن بگذارید و بگذارید مشتری شما خودش هر آن چه نیاز دارد را بیان کند

4.تمرکز کردن روی قیمت!

در حال حاضر بسیاری از مشتری ها به ارزش کالا یا خدمات بیشتر از قیمت فکر میکنند این موضوع درست است که برای برخی از افراد هنوز قیمت مهم است و در اولویت قرار دارد اما اگر به همین افراد هم ارزش کالا را به درستی بیان کنید میتوانند نظرشان را عوض کنند موضوع این است که بسیاری از فروشنده ها تلاش میکنند تا در مورد قیمت صحبت کنند و خریداران را توجیح کنند که این قیمت از همه جا کمتر است اما بهترین کار در این زمینه این است که شما به عنوان یک فروشنده ارزش کالا را مطرح کنید و اجازه بدهید خود خریدار تصمیم بگیرد

5.مدیریت نکردن درست اعتراض ها!

همیشه قرار نیست مشتری های شما از شما و عملکرد تان رضایت داشته باشد و این موضوع طبیعی است که به شما اعتراض کنند اما چالشی که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید تلاش کنید تا نارضایتی های مشتری های خودتان را به بهترین شکل مدیریت کنید اگر بتوانید نارضایتی ها را به خوبی مدیریت کنید میتوانید امیدوار باشید که مشتری ها دوباره از شما خرید کنند اما اگر رفتار درستی در این زمینه نداشته باشید به احتمال زیاد باید این نوع مشتری ها را فراموش کنید

6.دروغ گفتن!

بارها به این موضوع اشاره کرده ایم که اگر به درستی رفتار نکنید یا به مشتری دروغ بگویید جایی در این بازار نخواهید داشت در حال حاضر مشتری ها در حد زیادی در مورد محصولات و قیمت ها آن ها و همچنین کاربردی که دارند اطلاعات دارند بنابراین بهتر است اصل را بر صداقت بگذارید و چیزی را بیان نکنید که انتظار بیهوده در مشتری ها ایجاد کند!

7.جدی نگرفتن فروش!

شما فروشنده هستید و کار اصلی شما فروش محصولات یا خدمات است ! برخی از فروشنده ها سعی میکنند با استفاده از برخی از رفتارها روی اطرافیان تاثیر بگذارند و آن ها را جذب کنند فراموش نکنید که کار شما انجام کارهای جالب برای جذب افراد نیست! شما باید بدانید نیاز مشتری چیست و به او محصولات و خدمات را بفروشید! به همین سادگی!

8.فروش بدون نیاز!

نباید چیزی را که کسی نیاز ندارد به آن بفروشید! شاید این دیدگاه در شما ایجاد شود که خب چه ایرادی دارد! ما که کالاهای خود را فروخته ایم! حال میخواهد ان فرد از آن استفاده کند میخواهد استفاده نکند! صبر کنید! دیگر نباید این دیدگاه را داشته باشید اولین موضوع در این مورد این است این فروش قطعا فقط یک بار خواهد افتاد و دیگر این مشتری برای خرید به شما مراجعه نخواهد کرد!

9.زیاد بله گفتن به مشتری!

این که دائما به مشتری های خود بله بگویید ایده خوبی نیست چرا که این مسیر تا انتها ادامه خواهد داشت و مشتری شما دائما از شما در خواست هایی خواهد کرد و شما چون چند بار بله گفته اید دیگر نمیتوانید پاسخ منفی به آن بدهید! دانستن این موضوع ضروری است که شما نباید همیشه نه بگویید بلکه صرفا در مواردی که احساس میکنید درست است نه بگویید!

10.صحبت کردن در مورد رقیبان!

شما چه کار با رقیبان خود دارید؟ چرا باید مشتری ها شما بدانند که رقبای شما در حال حاضر چگونه فعالیت میکنند یکی از مواردی که در حال حاضر از بزرگترین اشتباهات فروش محسوب میشود این است که تلاش کنید با تخریب رقیبان تان خودتان فروش را انجام دهید بد صحبت کردن در مورد رقیبان تان میتواند شما را فردی غیر قابل اعتماد جلوه دهد!

11.صحبت کردن بعد از خرید

چه نیازی وجود دارد که دائما در طول فروش حرف بزنید؟‌چه نیازی وجود دارد که حتی بعد از فروش محصول نیز باز صحبت کنید ؟ تنها کاری که شما بعد از فروش باید انجام بدهید این است که از خریدار تشکر کنید و به او بگویید اگر مشکلی پیش آمد چگونه میتواند با شما در ارتباط باشد! به همین سادگی! زیاد حرف زدن در بعد از فروش یکی از مواردی است که خریداران از آن استقبال نمیکنند!

همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم دیگر زمان اشتباه کردن گذشته است و شما باید تلاش کنید که از اشتباهات خود جلوگیری کنید بسیاری از کسب و کارها صرفا با توجه به اشتباهات خود و تکرار نکردن مجدد آن ها توانسته اند که فروش چند برابری را تجربه کنند

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0